אין מפרסם שלא התנסה בקמפיין מסוג Lead-Generation בפייסבוק, בעיקר בשל היותו נוח מאוד להקמה, והעבודה שניתן לפרסם בעזרתו ללא צורך בהקמת דף נחיתה חיצוני על מנת לאסוף נרשמים.

הדעות לגבי איכות הלידים בקמפיין זה חלוקות בקרב המפרסמים מכיוון שלמרות שהוא בעל יכולת יצירת מספר לידים גבוה, רובם לא באמת רלוונטיים ללקוח. יש כמה דרכים לשפר את איכות הלידים בקמפיין זה אך נשמח להרחיב על כך בפעם אחרת.

בתחילת הדרך, כאשר קמפיין מסוג Lead Generation רק יצא לידי מפרסמים בפייסבוק, לא הייתה האופציה להעביר אוטומטית את הלידים שהתקבלו ישירות למערכת CRM או למייל כלשהו.

כדי להוריד את הלידים, היה צורך (ועדיין רובנו עושים זאת) להוריד את הלידים באופן ידני מידי יום, להעבירם ל- "קובץ לידים" מסודר יותר באקסל (לפחות אנחנו עושים זאת) ומשם להעבירם ללקוח בצורה מסודרת.

מאז יצאו לאור מערכות חיצוניות המאפשרות חיבורים מסוג זה, כגון:Zapier  leadsbridge, אקטיב-טרייל ו,VIPlus- המאפשרות לאסוף את הלידים באופן פשוט וקל עצם הגעתם ישירות ליעד שאנו קובעים.

לא מזמן נפתחה למפרסמים האופציה לעשות זאת דרך ישירות מדף הפייסבוק של הלקוח, דרך מערכת ה- Zapier.

להלן מדריך קצר שמסביר כיצד לעשות זאת ב- 10 צעדים קלים:

תחילה, שימו לב לכמה דברים שאת צריכים כדי לבצע את פעולת החיבור:

1. גישת ניהול לדף הפייסבוק של הלקוח וכמובן לקמפיין הלידים שלו.

2. חשבון במערכת Zapier.

3. הקמת גיליון חדש ב- Google Sheets.

 

ועכשיו, כשהכנתם הכל מראש, בואו נצא לדרך:

1. צרו קובץ אקסל חדש ב- Google sheets, והכניסו את השדות הרלוונטיים בהתאם לשדות הקיימים בטופס הלידים שלכם.

   דוגמא: בקובץ האקסל רשומים שדות (תמונה 1) בהתאם לטופס הלידים (תמונה 2) אותו יצרנו ללקוח.

תמונה 1.

תמונה 2. 

 

2. היכנסו לדף העסקי של הלקוח, הקליקו על: Publishing Tools  ולאחר מכן על: Leads Setup (תמונה 3).

תמונה 3.

 

3. בחלון שיפתח לכם תופיע תיבה ובה יהיה כתוב: "Search CRM provider". הקליקו את צירוף המילים: "Google sheets" ובחרו את האופציה שלו כאשר תופיע.

4. בשלב הבא יפתח לכם חלון שיאפשר לכם לחבר בין טופס הלידים לבין ה- Google Sheets בעזרת מערכת ב- Zapier וכדי לעשות זאת תתבקשו להיכנס לחשבון שלכם (תמונה 4)

תמונה 4.

 

5.  הוסיפו חשבון חדש (או השתמשו בקיים במידה ויש לכם חשבון רלוונטי ב- Zapier). רשמו את שמו כך שתוכלו לזהות אותו לאחר מכן.

6. הכניסו את שם הדף העסקי בו נמצא טופס הלידים שיצרתם בתיבה העליונה ואת שם הגיליון שיצרתם לצורך איסוף הלידים ב- Google Sheets בתיבה השנייה (תמונה 5).

תמונה 5.

7. השלב הזה חשוב מאוד לסנכרון בין ה- Google Sheets  לטופס הלידים שלכם. מה שתצטרכו לעשות כדי "לעבור אותו בשלום" הוא לעבור לטופס הלידים שיצרתם בדף העסק, למלא אותו באופן חד פעמי ולאשר (תמונה 6), זאת במטרה לבצע טסט של מילוי טופס ובהמשך לבדוק שהנתונים אכן נקלטים כמו שצריך בגליון של גוגל. לאחר מכן לחצו על "Continue".

תמונה 6. 

 

8. בצעו התאמה בין המשתנים ששלחנו מטופס הלידים לשדות שיקבלו אותם ב- Google sheets (תמונה 7).

תמונה 7.

 

9. בדקו האם הפרטים נוספו בגיליון. כשהתהליך עובד, בסיום מילוי הפרטים בטופס שבנינו צריכה להיווצר שורה חדשה של נתונים בגיליון שתראה כך (תמונה 8):
בנוסף, שתפו את קובץ האקסל בדרייב עם המייל של הלקוח על מנת שיקבל גם הוא את הלידים בזמן אמת.

תמונה 8. 

 

10. זהו, עכשיו כל מה שנשאר הוא להדליק את ה- Zap שיצרנו. לצערנו, השירות במקרה הזה הינו כרוך בתשלום (תמונה 9):

תמונה 9.

לסיכום:

התממשקות טופס הלידים של פייסבוק עם מערכות כמו Zapier, תעשה לכם את החיים קלים יותר, פשוטים יותר ומסודרים יותר, במיוחד אם יש לכם מספר רב של קמפיינים אותם אתם יוצרים דרך ה- lead generation, אנחנו ממליצים לכם להשתמש במערכת Zapier או במערכות דומות ולחסוך זמן רב והרבה כאבי ראש...