ניהול נכון של הדף העסקי בפייסבוק

ערוצי התוכן במדיה החברתית, כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם, מאפשרים לבעלי עסקים ליצור אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאלים לעסק שלהם. על כל עסק להבחין בין ערוצי התקשורת המתאימים לו ביותר וזאת בהתאם למוצר אותו הוא משווק וקהל היעד הרלוונטי אליו המוצר פונה.

דף עסקי בפייסבוק הוא כרטיס הביקור של עסקים רבים ומגוונים בעולם ויש לנהל אותו בצורה מקצועית ונכונה על מנת להשיג את המטרות העסקיות. כמו את אתר האינטרנט או החנות עצמה של העסק, גם את הדף העסקי בפייסבוק יש לתחזק באופן שוטף ע"י העלאת תכנים אטרקטיביים, מקוריים ומעניינים וכמובן, ע"י קידום ממומן שלהם. כל זאת במטרה לבנות קהל אוהדים גדול ודינאמי שייצור אינטראקציה מתמדת עם הדף, כזאת שתוביל בסופו של דבר למכירות.

לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לנהל את דף העסק שלכם בפייסבוק באופן יעיל:

1. תוכן איכותי

התוכן שעולה לדף הוא הדבר החשוב ביותר – ככל שיהיה יותר אטרקטיבי ומעניין כך הגולשים ייצרו איתו יותר מעורבות וכתוצאה מכך יביאו להתפתחות הדף מבחינת מס' אוהדי הדף האיכותיים ופרסומו האורגני. חישבו על תכנים מעניינים ומגוונים, כמו למשל: טיפים הקשורים לעסק, כתבות מעניינות בנושא, המוצר המומלץ של השבוע ואולי התוכן החשוב ביותר – פוסטים המניעים לפעולה! חשוב מאוד ליצור אינטראקציה עם אוהדי הדף, לשאול אותם שאלות ולהעלות את החשיפה של הפוסטים ע"י התגובות.

 

2. קידום ממומן

ישנם רבים שיחלקו על הטיפ הבא אך מניסיוננו, כל דף עסקי חייב קידום ממומן שוטף, אלא אם הדף העסקי "נעזר" בפרסום אורגני, כגון: תיוגים, שיתופים וכדומה, ע"י אושיות/חברות/בעלי עסקים מפורסמים להם מס' רב של אוהדים ועוקבים, דף עסקי ללא קידום ממומן לתוכן שעולה אליו יתפתח באופן איטי וצמיחתו תהיה קטנה עד כדי אפסית.

את הקידום הממומן יש להשאיר לבעלי מקצוע מתחום הפרסום הדיגיטלי, להם יש את הניסיון והיכולות הדרושים על מנת לקדם את הדף באופן מקצועי ולהביא תוצאות טובות ביחס לתקציב שהושקע. אל תפלו בפח ותלחצו על כפתור ה-  BOOSTהמטעה לפני שאתם מבינים דבר או שניים על קידום ממומן בפייסבוק. מקצוענים מתחום הפרסום הדיגיטלי ייצרו עבורכם קהלים "מותאמים אישית" ע"י רימרקטינג באתר העסק, אנשים שיצרו מעורבות עם הדף שלכם, רשימות מיילים/טלפונים (במידה ויש), לוקאלייק (Lookalike) וכדומה, במטרה למקסם את תוצאות הפרסום בו את משקיעים כסף.

 

3. הגודל כן קובע!

מודעות המועלות לדף העסקי ותמונת הפרופיל והקאבר חייבות להיות מעוצבות ומותאמות לתצוגה בפייסבוק. הימנעו מעיצוב חובבני בסמארטפון שלכם או ב"צייר" - חומרים גרפיים שלא הותאמו לפייסבוק ייתנו לדף מראה חובבני ויבריחו מבקרים רבים, לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע מתחום העיצוב הדיגיטלי.

יודעים לעשות את זה לבד? להלן מדריך של כל גדלי המודעות בפייסבוק: http://bit.ly/2naj9Tk.

4. שם הדף

עם הזמן יותר ויותר אנשים משתמשים במנוע החיפוש של פייסבוק כדי למצוא בתי עסק מתחומים שונים, ולכן מומלץ להוסיף תיאור נוסף בשם הדף, כזה שיסביר ב- 2-4 מילים על איזה עסק מדובר. למשל: Mr. Digital - Social & Online Advertising. כאשר מישהו יקליד במנוע החיפוש של פייסבוק את המילים: Social או Advertising, הדף יעלה כאחת התוצאות.

 

5. אל תציפו את הדף בפוסטים ושימו לב לשעות העלאתם

חשוב לעדכן את הדף בתדירות בינונית אך בשום פנים אין להציף את הדף בפוסטים מכיוון שעומס של תוכן בדף ייצור בלבול וחוסר התמקדות בפוסטים עליהם עמלתם זמן רב.

ישנה חשיבות רבה לשעות בהן אתם מעלים את התוכן לדף, כמובן שהזמנים משתנים בהתאם לקהלי היעד. השעות המומלצות להעלאת תכנים לדף משתנות מתחום לתחום, דף עם קהל צעיר יהיה פעיל יותר בשעות הערב, לעומת זאת, דף עם קהל בוגר יותר יהיה פעיל יותר ככל הנראה בשעות הבוקר. בד"כ השעות הנצפות ביותר בפייסבוק הן בימי חול בין 8:00-9:30 וביום שבת החל משעות הערב ואילך. עם זאת, יש לשים לב לתוצאות הפוסטים ביחס לשעות בהן הם הועלו ולפי נתונים אלה תדעו מהם הזמנים הנכונים והאפקטיביים ביותר עבורכם להעלאת תוכן לדף.

 

6. חשיפה אורגנית

לצורך יצירת חשיפה אורגנית לדף (חשיפה שאיננה בתשלום), מומלץ לשתף את הדף בקבוצות בעלי נושא מהתחום בו עוסק הדף ובאופן זה לגייס אוהדים חדשים. ניתן גם ליצור אוהדים חדשים לדף ע"י הזמנה ידנית של אנשים שעשו לייק לפוסט בדף ואינם אוהדים בו. בנוסף, ניתן להזמין באופן ידני, חברים שלדעתכם הדף שלכם יעניין אותם.

אחת הדרכים המקובלות כיום להעלאת החשיפה האורגנית בדף היא ע"י יצירת תחרויות נושאות פרסים, כגון: "ספרו לנו למה לכם מגיע לזכות..." או "ספרו לנו באופן מקורי על חוויה אישית...ואולי תזכו ב..." התחרויות מעודדות אנשים להשתתף בדף, לשתף את חבריהם וכתוצאה מכך עולה החשיפה האורגנית.

*הימנעו מיצירת תחרויות הדורשות שיתופים ולייקים מכיוון שפייסבוק אוסרים על כך ויכולים לחסום את הדף שלכם.

 

עכשיו, אחרי שהפנמתם שכל עסק חייב עמוד עסקי בפייסבוק כדי לקדם את עצמו באופן משמעותי, כל שנותר לכם הוא ליישם זאת בעסק שלכם. אתם מתקשים או לא בטוחים כיצד לעשות את זה נכון? צרו איתנו קשר ונשמח להיפגש לשיחת ייעוץ.

הקליקו והשאירו את פרטיכם: http://mrdigital.co.il/