לא פעם שוחחתי עם לקוח פוטנציאלי שפנה לסוכנות שלנו במטרה לפרסם את העסק שלו בפייסבוק כאשר במהלך השיחה הוא התגאה בכך שהוא יודע לבצע קידום ממומן בעצמו וביקש שאשכנע אותו כיצד אנחנו יכולים לתרום לו לפרסום עסק באופן שונה או בנוסף, למה שהוא "כבר יודע" לעשות.

כאשר ביקשתי שיסביר לי כיצד הוא בונה קמפיין בפייסבוק כמובן ששמעתי את התשובה ממנה חששתי מכל, זאת שנשמעת ב- 99% מהמקרים: "מה הבעיה, אני לוחץ על כפתור ה- Boost Post".

 

רובכם יודעים על מה מדובר ואם לא אז מדובר על הכפתור הממוקם מתחת לפוסטים בדף העסקי שלכם (בעברית הא נקרא: "קידום פוסט").

 
בעלי עסק? אם גם אתם נופלים במלכודת הכי גדולה שפייסבוק טמנה לכם כדי להוציא ממכם עשרות ומאות שקלים, המאמר הבא הוא בשבילכם!


בין אם אתם חדשים בנושא הפרסום הממומן בפייסבוק או בין אם יש לכם ניסיון פרסומי כלשהו בפלטפורמה הזאת, חשוב שתדעו מס' דברים:

● במערכת הפרסום של פייסבוק, ה- Ads Manager, ישנן מטרות פרסום שונות ומגוונות כאשר בחירת כל מטרה נעשית לאחר שעניתם לעצמכם על השאלה: "מה תרצו להשיג ע"י פרסום המודעה?"

בחירת המטרה המתאימה ביותר מבין האופציות אותן מציעה מערכת הפרסום יכולה להיות מבלבלת מאוד ואפילו אנחנו, שמפרסמים בפייסבוק עבור עסקים מזה כמה שנים, מוצאים עצמנו מתלבטים בנוגע לבחירה המתאימה ביותר.

● כאשר אתם לוחצים על כפתור ה- Boost Post למעשה מתאפשר לכם ליצור קמפיין לקידום ממומן של מודעה ע"י ממשק קל וידידותי למשתמש אשר פייסבוק פיתחה עבור אותם בעלי עסקים שלא יודעים כיצד להשתמש במערכת הפרסום שלה.

כפי שאמרנו קודם לכן, מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה מס' מטרות שונות ומגוונות, כגון:

  • יצירת מעורבות בפוסט.
  • יצירת לייקים לעמוד העסקי.
  • יצירת תנועה מפייסבוק לאתר האינטרנט של העסק.
  • יצירת לידים ע"י קמפיין המרות או קמפיין טופס לידים.
  • יצירת מודעות בקרב קהל רלוונטי בנוגע למותג מסוים.
  • חשיפת עסק מקומי לאנשים הנמצאים בסביבתו.
  • יצירת צפיות בסרטון וידאו בדף העסקי.
  • התקנות אפליקציה.
  • רימרקטינג דינאמי בהתאם לקטלוג מוצרים.
  • ועוד...

כפי שניתן לראות קיימות מס' מטרות ובחירת כל אחת מהן צריכה להיות במחשבה תחילה ובהתאם לדרישותיכם מהמודעה אותה אתם רוצים לפרסם.

 

ועכשיו לחלק שחיכיתם לו:

כשאתם לוחצים על כפתור ה- Boost Post אתם בעצם יוצרים קמפיין "יצירת מעורבות בפוסט" (Post engagement) באופן אוטומטי.

זאת אומרת, אם חשקתם במטרה אחרת לגמרי, כזאת שתפיק את המיטב מהמודעה שלכם ותמלא אחר דרישותיכם, מערכת הפרסום תדע לבצע אך ורק מטרה אחת - "יצירת מעורבות בפוסט", שבפועל תחשוף את המודעה שלכם לאנשים שסביר שיעשו לייק, ירשמו תגובה בפוסט או ישתפו אותו.

במידה ורציתם לדוגמא, להביא תנועה לאתר העסק, ליצור לידים חדשים או ליצור לייקים נוספים לדף העסקי, טעיתם בבחירת המטרה וככל הנראה שלא תפיקו את המיטב מהכסף שהשקעתם.

 

לייקים לא רצויים:

בעיה נוספת עם קידום מודעה דרך כפתור ה- Boost Post היא איכות המעורבות שאתם מקבלים. בשל סיבות הקשורות ביכולת המוגבלת של טירגוט קהל היעד בשיטה זאת, בשילוב חוסר הידע והניסיון של רוב בעלי העסקים בקידום ממומן, מתקבלים לייקים לא רלוונטיים/רצויים מאיזורים בהם אין לנו שום רצון לפרסם (הודו, פלסטין, תאילנד ועוד).

שוב, השקעתם כסף בקידום מודעה שלא הביא לכם את התוצאות הרצויות.

 

אם עד כאן לא שוכנעתם המשיכו לקרוא...

  • סיבה נוספת שבגללה לא כדאי לבצע קידום ממומן למודעה דרך כפתור ה- Boost Post היא שה- Ads Manager מציעה מגוון רחב של כלים לטירגוט ספציפי של קהל היעד שלכם.
  • מאפיינים דמוגרפים: מגדר, גיל, עיר מגורים, מצב משפחתי, תחום עיסוק ועוד.
  • תחומי עניין – פילוח קהל לפי בחירת אנשים שהביעו עניין בנושא הקשור לתחום אותו אתם מפרסמים.
  • אוהדי הדף או חבריהם.
  • קהלים מותאמים אישית – אולי פילוח הקהל החשוב ביותר בעזרתו אתם יכולים ליצור רשימות של אנשים שביקרו באתר שלכם, אנשים שיצרו מעורבות עם התוכן שלכם בדף העסקי שלכם בפייסבוק או באינסטגרם, אנשים שצפו בסרטון שהעליתם והרשימה עוד גדולה, אפילו קהלים הדומים במאפיינים שלהם לקהל כלשהו שיצרתם.

לחיצה על כפתור ה- Boost Post, אמנם תאפשר לכם לבצע טירגוט בעזרת אופציות מסוימות אך באופן מוגבל ביותר.

למשל, בעל עסק שאיננו מנוסה במערכת הפרסום ולא בנה קהלים מותאמים אישית לפני כן, לא יוכל לבצע זאת דרך ה- Boost Post. בנוסף, ככל הנראה שגם לא יהיה לאותו אדם את הידע כיצד להפחית (Exclude) קהל לא רצוי או את היכולת להיכנס למערכת הפרסום ולהבין בסיום הקמפיין את תוצאות הקידום לעומקן.

ברגע שמקדמים פוסט דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ולא דרך כפתור ה- Boost Post, האפשרויות העומדות בפנינו בכל הקשור לטירגוט הן מגוונות יותר ומאפשרות שימוש בכלים רבים כדי למקד את קהל היעד שלכם ולנצל את מלוא התקציב שהחלטתם להשקיע באפקטיביות המרבית

 

מסקנה:

מערכת הפרסום של פייסבוק מהווה את אחד הכלים המובילים כיום לפרסום ממוקד של העסק שלכם במטרה לחשוף אותו לקהלי יעד שיכולים להפוך באופן מידי או במהלך הדרך ללקוחות פוטנציאלים.

כדאי וצריך להשתמש בכל הכלים אותם מציעה מערכת הפרסום, במידה ויש לכם את הידע הנדרש, כאשר רוצים לבנות קמפיין ולקדם מודעה ממומנת בדף.

 

פרסום ממומן של מודעה בעזרת כפתור ה- Boost Post מאפשר יצירת קמפיין המותאם למטרה אחד בלבד – "יצירת מעורבות בפוסט". שימוש בשיטה זאת הינו מוגבל מאוד ביכולת טירגוט קהל היעד וברוב המקרים יביא לתוצאות פחות טובות מכמה בחינות:

  1. כמות המעורבות – בד"כ תהיה נמוכה יותר לעומת קידום ממוקד ונכון של המודעה ב- Ads Manager.
  2. מעורבות של קהל לא רלוונטי – מידה נמוכה של רלוונטיות מצד האנשים שיצרו מעורבות עם המודעה שלכם. יכול להתבטא בלייקים ממשתמשים פיקטיביים או מקהל שאיננו מתעניין כלל בשירותי העסק שלכם. במקרים האלו יכולה להיות מעורבות גבוהה אך מצד שני תשלמו על מערבות לא רלוונטית.
  3.  מחיר גבוה לכל מעורבות שקיבלתם.

 

יש לזכור שמדדי החשיפה והלייקים שתקבלו יכולים להיראות מעודדים אך בפועל תשאלו עצמכם האם זה מה שרציתם לקבל? האם הרווחתם משהו מהתקציב שהושקע?

במידה והתשובה היא: "לא", כנראה שאתם עושים את זה לא נכון.

מרגישים מבולבלים ומעדיפים להשאיר את זה למקצוענים? צרו איתנו קשר עוד היום: מיסטר דיגיטל