בלוג

יצירת מכירות באתרי איקומרס ע”י רימרקטינג דינאמי

בעלי אתר מכירות אינטרנטי? הכירו את הרימרקטינג הדינאמי – הכלי שאתם חייבים ליישם בפרסום העסק שלכם, במיוחד בעידן הקורונה!

כמה פעמים גלשתם באתר המציע מוצרים מסוימים אך לא סיימתם את תהליך הרכישה, ולאחר מספר שעות/ימים, התחלתם לראות את אותם המוצרים אשר ראיתם באתר ובהם התעניינתם, מוצגים לכם שוב ושוב כמודעות ממומנות ואטרקטיביות בפייסבוק ובגוגל?
בדרך כלל התשובה לשאלה זאת היא: “יותר מפעם אחת”.


ובכן, כפי שחשבתם, זה לא צירוף מקרים אלא כלי שיווקי גאוני שקיים בעולם הפרסום הדיגיטלי ובו משתמשים על מנת לייצר מכירות באתרי איקומרס (e-commerce).
לכלי זה קוראים “רימרקטינג דינאמי” והוא מצרך בסיסי לעסקים שרוב מקור פעילותם והכנסותיהם הוא באתרי מכירות אונליין, בעיקר בימים בהם משבר הקורונה מונע מלקוחות פוטנציאלים מלהגיע לבתי עסק באופן פיזי ולבצע קנייה במקום.

במאמר זה נסביר קצת יותר על אופציה שיווקית זאת בפלטפורמות הפייסבוק והאינטסגרם.
לפני שנצא לדרך יש להבין כי רוב הצרכנים אינם רוכשים מוצר או שירות כלשהו, כבר במפגשם הראשון עימו, ודאי שלא מעסק שמעולם לא פגשו. הצרכנים עוברים תהליך פסיכולוגי מורכב מרגע חשיפתם הראשונית למוצר או לשירות ועד לרכישתו.
עולם הפרסום הדיגיטלי עובד בצורה זהה כאשר אנו, המפרסמים, מקימים קמפיינים מסוגים שונים, המציעים את המוצר, כאשר פילוח מודעות הקמפיינים מכוון לקהל שככל הנראה יתעניין במוצר זה.
הצרכן אשר נחשף לראשונה למוצר כאשר הוא מוצג לו בפייסבוק או באינסטגרם, יכול להתעלם ממנו ולהמשיך הלאה או במידה ומודעת מוצר זה תעניין אותו, הוא יכול ללחוץ על המודעה, להיכנס לאתר בו קיים המוצר, לחקור בקצרה את פרטיו ומחירו ולבסוף לצאת מהאתר.
לאחר מספר חשיפות לאותו המוצר בו התעניין הצרכן, הסיכוי להשלים רכישה גדל משמעותית וכאן נכנס לתמונה הנושא שלשמו התכנסנו – רימרקטינג דינאמי.

בשונה מרימרקטינג רגיל (שאינו דינאמי), בו הגולש ייחשף שוב לפרסומים של אתרים בהם הוא ביקר, כאן המוצר הספיציפי בו צפה הצרכן, מוצג לו שוב ושוב במגוון של מודעות ייחודיות והטבות משכנעות, עד אשר הוא יחליט לרכוש אותו.
המודעה הדינאמית מזכירה לגולש אודות המוצר בו הוא התעניין, וכך הסיכוי להשלמת העסקה גובר משמעותית, ואחוזי ההמרה של אתרי המכירות משתפרים באופן משמעותי גם כן.

בתמונה שלפניכם ניתן לראות תוצאות של 2 קמפיינים, אחד דינאמי והשני קמפיין “תומך” שיצרנו עבור לקוח מתחום הקוסמטיקה.
קמפיין דינאמי – מטרתו היא נטו להציג מודעות של מוצרים למי שצפה בהם ולייצר רכישות באתר.
קמפיין “תומך” – מטרתו היא להניע צרכנים פוטנציאלים לאתר על פי פילוחים מסוגים שונים כגון: תחומי עניין, אנשים שיצרו מעורבות עם הפרסומים ועוד.

בסעיף 1. ניתן לראות שהקמפיין הדינאמי הצליח לייצר 36 רכישות בעוד שהקמפיין “התומך” הצליח לייצר 12 רכישות.
בסעיף 2. מופיע החזר ההשקעה או ROAS – בקמפיין הדינאמי על כל שקל שיצא, נכנס 24.17 ₪ ובקמפיין ה”תומך”, על כל שקל שיצא נכנס 6.31 ₪.
בסעיף 3. ניתן לראות שקמפיין זה רץ החל מרגע שהחל הבידוד כתוצאה מהקורונה – 15/3/20, ועד ליום בו נכתב מאמר זה (13/4/20).

כחלק מכלי שיווקי זה, ניתן גם לייצר קהלים על פי הפעילות אותה ביצעו באתר, כגון: צפייה במוצר, הוספת מוצר לסל, רכישה ועוד.


לאחר יצירת הקהלים הללו ניתן לייצר להם פרסום ספציפי ולהזכיר להם למשל, שהם הוסיפו מוצר לעגלה אך לא סיימו את תהליך הרכישה ועכשיו מוצר זה ומוצרים דומים לו כעת ב- X אחוזי הנחה.
כאן זה המקום של המפרסם להיות יצירתי ולחשוב על כל סוגי המודעות והמסרים שניתן לייצר על מנת לשכנע את הגולש שנחשף אליהם לרכוש מוצרים מהאתר שלכם.


לסיום, יש לקחת בחשבון שפרסום איכותי ויעיל לוקח זמן ולא קורה מעכשיו לעכשיו באופן מידי.
בכדי לייצר רימרקטינג דינאמי יש תחילה להניע קהל יעד פוטנציאלי לאתר ע”י קמפיינים “תומכים” מסוגים שונים כדוגמת: Traffic, אשר יחלו תהליך בניית רשימת מבקרים באתר. יש להקים מודעות מסוגים שונים ובאמצעות אופטימיזציה חכמה, להתחיל ולייצר רכישות.

בעלי אתר מכירות אינטרנטי, רוצים לשמוע עוד? צרו איתנו קשר כאן למטה 🙂

פנו אלינו זריז