למי שלא יודע במה מדובר, פישינג (לפחות מהסוג שאנחנו מדברים עליו), הוא סוג של הונאה באינטרנט שבו האקרים מנסים לגנוב את פרטי הגישה של משתמשים בפלטפורמות דיגיטליות.
הסכנה:
איבוד אותם נכסים דיגיטליים שקיימים ברשותכם במשך שנים ומכילים טונות של זיכרונות ומידע עליכם, לידיים זרות.
איך זה נראה?
מה שאנחנו רואים המון לאחרונה כניסיון פישינג מגיע כהודעה לדף העסקי בפייסבוק/באינסטגרם ובתוכן ההודעה רשום שהדף הפר את מדיניות הפלטפורמה בכל מיני דרכים שונות, ולכן יש לבצע אימות/ערעור.
יופיע קישור ותתבקשו להקליק עליו – כמו שביידן אמר: DONT!!! – אל תלחצו עליו בשום פנים!
שימו לב לשם המשתמש שלא מציג כלום (לפעמים יופיע הלוגו של מטא עם שם שכולל את המילים: Meta או Facebook).
ישנם גם ניסיונות פישינג דרך המייל ושם מהות התוכן דיי דומה. גם שם יהיה רשום שעברתם על מדיניות הפלטפורמה, בין אם זה בדף העסקי, בחשבון הפרסום ועוד, ותתבקשו להקליק על קישור לצורך טיפול בנושא. גם במקרים האלו – אל תלחצו על שום קישור!
מה עושים?
1. בהגדרות האבטחה של הפרופיל שלכם בצעו “אימות דו שלבי”. אופציה זאת תיצור שכבת הגנה נוספת בכל פעם שתתבצע כניסה ממכשיר חדש.
– הפעילו את ההתראות בכל פעם שתתבצע כניסה לחשבון שלכם.
– אם אתם לא סגורים האם מייל שקיבלתם אכן אותנטי או לא, היכנסו ל”הודעות דוא”ל אחרונות” ותראו האם באמת נשלח אליכם מייל מאינסטגרם.
– הפעלת “בדיקת אבטחה” תשלח אליכם מייל בכל פעם שיהיה ניסיון להיכנס לחשבונות שלכם ממכשיר בלתי מזוהה.
-מקווים שהצלחנו להציל כמה חשבונות ולענות על שאלות של משתמשים שעד היום נתקלו במקרים האלו ולא ידעו כיצד להתמודד איתם.
יש לכם שאלה בנושא פרסום בדיגיטל? צרו איתנו קשר.